FAQ - Klässbols Linneväveri

John i vävstolen. En textil vävs fram med en text som säger Värmland

Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna som vi får

Allt ifrån det som rör din beställning, tvättråd, leveransfrågor och mycket mer. Finns inte svaret på din fråga här är du hjärtligt välkommen att kontakta oss.

Vanliga frågor

Jag har fått en bordslöpare som är sned, vad gör jag?

Det är inte ofta men ibland händer det att en löpare är lite sned. Linne är ett naturmaterial och är formbart, så vårt tips gällande det här, är att fukta duken och forma den lite försiktigt. Att tvätta och mangla/stryka är också något som vi rekommenderar.

Jag har en knut i min linneprodukt, vad gör jag?

Det finns olika anledningar till att det här kan ske, men en av de vanligaste orsakerna är att när en tråd tar slut under vävning eller går av, kan en knut uppstå i tyget.

Gör så att du skickar in bild på det här tillsammans med en kortbeskrivning av det här. Därefter tar vår kvalitetsansvarig emot ditt mejl och återkommer till dig.

Jag har trådar/rester som sticker ut ur min duk/linneprodukt

Då lin är ett naturmaterial så kan det ibland hända att en liten tråd sticker ut ur linneprodukten. Det är ganska vanligt. Det kan ibland även finnas en tuss som också går att avlägsna.

Gör så här: Dra försiktigt ut tussen/trådarna för att avlägsna dem. Vi använder oss ibland av en pincett. Önskar du att få mer råd kring det här, så är du alltid välkommen att kontakta oss.

Vad har ni för skötselråd på era produkter? 

Du kan läsa om våra tvättråd här.

Jag vill byta en vara, hur gör jag?

Önskar du byta en vara så är du varmt välkommen att göra det inom 90 dagar. Viktigt att poängtera är att varan inte har varit använd. Du som kund står för returfraktkostnaden. 

Returadress: 
Klässbols Linneväveri
Damastvägen 5
671 95 Klässbol
(Värmland)

Alternativ 1:
Skicka tillbaka din vara tillsammans med följesedeln alternativt en lapp med dina uppgifter på, skriv även en kort beskrivning på vad du önskar att byta till. Så snart vi har mottagit din retur får du ett mejl från oss med en bekräftelse på bytet. Vid en dyrare beställning fakturerar vi mellanskillnaden. Om bytet blir till en billigare produkt så betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Vid en obetald faktura korrigeras summan.

Alternativ 2:
Du kan även lägga en ny beställning om du vill ha ditt byte snabbare. Då makulerar vi bara returen/ordern som kommer in till oss.

Har ni en butik jag kan besöka?

Vi har för närvarande 2 fysiska butiker, en fabriksbutik i Klässbol och en butik i Stockholm.
Vår fabriksbutik finns i Klässbol, Värmland. Gör ett besök hos oss, du kan läsa mer och se öppettider här.
Vår butik i Stockholm finns på Sveavägen 104. Läs mer och se öppettider här.

I vår fabriksbutik & väveri i Klässbol handlar du till förmånliga fabrikspriser. Här har vi även försäljning av 2:handsortering.

Jag vill köpa gardiner men vill beställa specialmått, kan endast välja metervara på hemsidan, går det att specialbeställa?

Självklart! Maila din önskade order med mått, färg och modell till info@klassbols.se. Vi syr även upp dina gardiner om så önskas. Gällande priser och sömsmån meddelar vi dig om det.
Se våra olika modeller på gardinerna här.

Leverans och frakt

Hur lång är leveranstiden?

Inom Sverige 3-7 arbetsdagar | EU-länder 5-10 arbetsdagar | Utanför EU och Europa 5-14 arbetsdagar, beroende på land och tidsåtgång för tullklarering. För mer information, besök Postnord.

Varor som finns i lager skickas omgående. Är de för tillfället slut så kontaktar vi dig via mejl gällande leveranstid. Leveranstiden för dessa varor kan variera, normalt väver vi upp inom 1-3 veckor och vissa specialvaror kan ta lite längre tid.

Du får alltid ett personligt ordererkännande där vi meddelar beräknad leveranstid. Vid köp av flera varor sker samleverans om inget annat önskas, fraktkostnader vid begärd delleverans betalas av kunden. Om det skulle uppstå en leveransförsening hos oss så meddelar vi dig detta genom e-post.

Vad har ni för fraktkostnad? 

Postombud: 79 kr (upp till 20 kg)
Företagspaket: 345 kr (över 20 kg)
Varubrev: 79 kr (upp till 2 kg ej skrymmande)
Hemleverans: 89 kr

Vi erbjuder fri frakt om du handlar över 2500 kr. 

Fraktkostnader – inom EU-länder och utanför EU
Fraktuppgifter visas i kassan, om du har några frågor tveka inte att ta kontakt med oss.

Vilka leveranssätt har ni?

Leveranserna sker med PostNord till deras utlämningsställen. Vid större försändelser, som överskrider vikten 20 kg, skickas varorna som företagspaket. Leverans till Tyskland sker med DHL.

Jag har inte fått någon SMS avisering från Posten, när kommer det?

Dubbelkolla alltid att du har skrivit rätt nummer, det ser du lättast i din orderbekräftelse. Visar det sig att ditt nummer inte är rätt så skickar Postnord ut e-post eller brev inom någon dag. Du kan alltid kontakta oss för mer information om paketet.

Betalning

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Vi erbjuder Klarna Checkout där du kan välja mellan faktura, delbetalning, kort, swish och direktbetalning. Och vi erbjuder även Paypal som betalsätt i vår webbutik.

Order

När skickas min order?

Varor som finns i lager skickas omgående från oss, är de för tillfället slut så kontaktar vi er via e-mail angående status. Leveranstiden för dessa varor kan variera, normalt väver vi upp inom 1-3 veckor, vissa specialvaror kan ta längre tid. Du får alltid ett personligt ordererkännande där vi meddelar beräknad leveranstid. Vid köp av flera varor sker samleverans om inget annat önskas, fraktkostnader vid begärd delleverans betalas av kunden. Om det uppstår leveransförsening så meddelar vi dig via e-post.

Jag vill korrigera min beställning!

Vi börjar behandla din beställning så snart den är slutförd och efter de är det inte möjligt för oss att göra några ändringar, vilket innebär att vi i efterhand inte kan ändra artiklar, leveransadress, telefonnummer eller mailadress. Om du skulle upptäcka att något har blivit fel kan du ringa oss omgående efter din beställning är slutförd, så vi kan hjälpa dig att makulera din beställning.  

Hittar du inte svaret på din fråga?

Läs mer om leveransvillkor & köpvillkor i webbutiken

Välj din valuta