Här hittar du vanliga frågor och svar på allt som rör din beställning hos oss på Klässbols Linneväveri. Finns inte svaret på din fråga här är du hjärtligt välkommen att kontakta oss.
Vanliga frågor
Det är inte ofta men ibland händer det att en löpare är lite sned. Linne är ett naturmaterial och är formbart så vårat tips gällande det här, är att fukta duken och forma den lite försiktigt. Att tvätta och mangla/stryka kan är också något vi rekommenderar.
Det finnas olika anledningar till att det här kan ske, men en av de vanligaste orsakerna är att när en tråd tar slut under vävning eller att den går av, kan en knut uppstå i tyget. Skicka gärna in bilder och en kortbeskrivning på produkten och knuten så tar vi det vidare med vår kvalitetsansvarig och återkommer till dig.
Då vi arbetar med ett naturmaterial så kan det här ske, och det är ganska vanligt att det kan finnas en tuss/linnetråd som sticker ut på linneprodukter. Gör så här: Dra försiktigt ut tussen/trådarna för att avlägsna dem. Önskar du mer råd kring det här, varmt välkommen att kontakta oss.
Du kan läsa om våra tvättråd här.
Önskar du byta en vara så är du varmt välkommen att göra det inom 90 dagar. Viktigt att poängtera är att varan inte har varit använd. Du som kund står för returfraktkostnaden.
Returadress:
Klässbols Linneväveri
Damastvägen 5
671 95 Klässbol
(Värmland)
Alternativ 1:
Skicka tillbaka din vara tillsammans med följesedeln alternativt en lapp med dina uppgifter på, skriv även en kort beskrivning på vad du önskar att byta till. Så snart vi har mottagit din retur får du ett mejl från oss med en bekräftelse på bytet. Vid en dyrare beställning fakturerar vi mellanskillnaden. Om bytet blir till en billigare produkt så betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Vid en obetald faktura korrigeras summan.
Alternativ 2:
Du kan även lägga en ny beställning om du vill ha ditt byte snabbare. Då makulerar vi bara returen/ordern som kommer in till oss.
Vi har för närvarande 2 fysiska butiker, en fabriksbutik i Klässbol och en butik i Stockholm.
Vår fabriksbutik finns i Klässbol, Värmland. Läs mer och se öppettider här.
Vår butik i Stockholm finns på Sveavägen 104. Läs mer och se öppettider här.
I vår fabriksbutik & väveri i Klässbol handlar du till förmånliga fabrikspriser. Här har vi även försäljning av 2:handsortering.
Självklart! Maila din önskade order med mått, färg och modell till info@klassbols.se. Vi syr även upp dina gardiner om så önskas. Gällande priser och sömsmån meddelar vi dig om det.
Se våra olika modeller på gardinerna här.
Leverans & frakt
Inom Sverige 3-7 arbetsdagar | EU-länder 5-10 arbetsdagar | Utanför EU och Europa 5-14 arbetsdagar, beroende på land och tidsåtgång för tullklarering. För mer information, besök Postnord.
Varor som finns i lager skickas omgående. Är de för tillfället slut så kontaktar vi dig via mejl gällande leveranstid. Leveranstiden för dessa varor kan variera, normalt väver vi upp inom 1-3 veckor och vissa specialvaror kan ta lite längre tid.
Du får alltid ett personligt ordererkännande där vi meddelar beräknad leveranstid. Vid köp av flera varor sker samleverans om inget annat önskas, fraktkostnader vid begärd delleverans betalas av kunden. Om det skulle uppstå en leveransförsening hos oss så meddelar vi dig detta genom e-post.
Postombud: 79 kr (upp till 20 kg)
Företagspaket: 345 kr (över 20 kg)
Varubrev: 79 kr (upp till 2 kg ej skrymmande)
Hemleverans: 89 kr
Vi erbjuder fri frakt om du handlar över 2500 kr.
Fraktkostnader – inom EU-länder och utanför EU
Fraktuppgifter visas i kassan, om du har några frågor tveka inte att ta kontakt med oss.
Leveranserna sker med PostNord till deras utlämningsställen. Vid större försändelser, som överskrider vikten 20 kg, skickas varorna som företagspaket. Leverans till Tyskland sker med DHL.
Dubbelkolla alltid att du har skrivit rätt nummer, det ser du lättast i din orderbekräftelse. Visar det sig att ditt nummer inte är rätt så skickar Postnord ut e-post eller brev inom någon dag. Du kan alltid kontakta oss för mer information om paketet.
Betalning
Vi erbjuder Klarna Checkout där du kan välja mellan faktura, delbetalning, kort, swish och direktbetalning. Och vi erbjuder även Paypal som betalsätt i vår webbutik.
Order
Varor som finns i lager skickas omgående från oss, är de för tillfället slut så kontaktar vi er via e-mail angående status. Leveranstiden för dessa varor kan variera, normalt väver vi upp inom 1-3 veckor, vissa specialvaror kan ta längre tid. Du får alltid ett personligt ordererkännande där vi meddelar beräknad leveranstid. Vid köp av flera varor sker samleverans om inget annat önskas, fraktkostnader vid begärd delleverans betalas av kunden. Om det uppstår leveransförsening så meddelar vi dig via e-post.
Vi börjar behandla din beställning så snart den är slutförd och efter de är det inte möjligt för oss att göra några ändringar, vilket innebär att vi i efterhand inte kan ändra artiklar, leveransadress, telefonnummer eller mailadress. Om du skulle upptäcka att något har blivit fel kan du ringa oss omgående efter din beställning är slutförd, så vi kan hjälpa dig att makulera din beställning.
Läs mer om leveransvillkor & köpvillkor i webbutiken